Bon dia!

Comencem en el nom del pare, del fill, i de l'Esperit Sant.

Amén.

4/10/23

Dijous, 5: RELAXACIÓ GUIADA


Comencem el dia: En el nom del Pare, del Fil i de l’ Esperit Sant. Amén. 


L'educador/a llegeix el text amb la música de fons (vídeo només de música). 

 

Soc així i m'estimo música 

(lectura de l’educador) 

Sentiu la música? Sembla un moment màgic perquè si respirem tranquil·lament, podem sentir-nos molt bé. I quan estem tant i tant bé, podem pensar. Tothom diu que es pensa amb el cap, però avui nosaltres pensarem amb les mans i amb els peus. 

Escoltem la música… respirem tranquil·lament. 

Comencem… penso en mi: Qui soc? 

Soc un nen, soc una nena, estic creixent, m'agrada fer moltes coses i penso, sento, jugo, aprenc... Escric el meu nom a l’aire, amb les mans. 

Ara intento dibuixar com soc per fora, com si l’aire fos paper. Dibuixo la cara… els cabells… els ulls… les orelles… la boca… els braços… les cames… el cor… (...) Jo soc així i m’estimo. 

Escoltem la música… respirem tranquil·lament. 

Imagino el que més m'agrada. El que penso amb el cap, les mans ho dibuixen. Moc les mans, els dits, a poc a poc. Puc explicar coses només amb les mans, en silenci, les moc sense parlar. Què m'agrada? Què dibuixen les meves mans?  (...) Jo soc així i m’estimo. 

Escoltem la música… respirem tranquil·lament. 

Les mans descansen i ara aixeco les cames, i els peus es mouen al ritme de la música. Com he començat el dia? Com estic ara? Avui em sento tranquil/tranquil·la i em puc moure a poc a poc? Avui em sento molt animat/da i em moc més ràpid? (...)  Jo soc així i m’estimo. 

Escoltem la música… respirem tranquil·lament. 

I com estic amb els altres? Estiro tot el cos de nou, relaxat/da, i miro a un nen o a una nena del meu costat. Som amics i amigues de l'escola. Dic fluixet, fluixet, el seu nom i li dono la mà. Li dic gràcies xiuxiuejant. (...) 

Escoltem la música… respirem tranquil·lament. 

Segueixo estirat/da. M'agrada pensar en la meva casa i en les persones que m'estimen molt… com són, què em diuen? Ens estimem. M'abraço ben fort i em quedo així una estona, guardant l'emoció que tinc ara. I si em ve de gust, abraço a qui tinc al costat, si vol. Abraçar-se també vol dir estimar. (...) 

Escoltem la música. Respirem tranquil·lament. 

Ens anem espavilant, poc a poc ens asseiem al nostre lloc. Es va acabant la relaxació i comencem aquest meravellós dia. 

Molt bon dia! 


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada